Köprüden tren geçecek

Yapılsın yapılmasın tartışmaları hala sürüyor, güzergahı sır gibi saklanıyor. Ama 3`üncü Boğaz Köprüsü`nün ihale tarihi belli oldu. Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, 3. köprü için Eylül ayında ihaleye çıkılacağını açıkladı. 1.300 metre uzunluğunda olacak köprüden 2x3 şerit karayolunun geçeceğini açıklayan Turhan, köprüde 1 gidiş 1 geliş de demiryolu olacağını söyledi. İşte genel müdürün verdiği bilgilere göre 3`üncü köprünün özellikleri ve bağlanması planlanan otoyollar:

İstanbul içine ve dışına yeni otoyol

`Adapazarı-Tekirdağ arasında trafik yoğunluğu günden güne artıyor. Bu güzergahta yüksek standartta bir yolun yanı sıra İstanbul Boğazı`na 3. bir köprü yapılması ihtiyacı ortaya çıktı. İstanbul Boğazı`na 3. bir köprünün yapılması, yatırım programına 1993`te alındı. 3. Boğaz Köprüsü ile Kuzey Marmara Geçişi Otoyolu Projesi kapsamında belirlenen güzergah, İstanbul Büyükşehir Belediyesi`nin imar planlarına işlenecek. En geç Eylül`de projeyi Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle ihale etmeyi planlıyoruz.`

3. köprü toplam 4 milyar dolara mal olacak

`3. köprü yaklaşık 1300 metre, otoyolu ise yaklaşık 300 kilometre uzunluğunda olacak. Projenin toplam maliyeti, 4 milyar dolar olarak hesaplandı. Projenin yapım süresinin 5 yıl olmasını planlıyoruz. Otoyol, İstanbul sınırları içinde 2x4 şerit, İstanbul dışında Gebze-Adapazarı ve Hadımköy-Kınalı arasında ise 2x3 şerit olarak yapılacak. İstanbul Boğazı`na yapılacak 3. köprünün ise 2x3 şerit karayolu, 1 gidiş 1 geliş de demiryolu olarak inşa edilmesi öngörülüyor. Köprü yapılmasının planlandığı güzergaha yakın yerlerde zaten demiryolu ağı bulunuyor. Ayrıca 3. köprüdeki demiryolunun Marmaray`a da bağlanması hedefleniyor.`

Raylı asma köprü Hong Kong`da var

Hem demiryolu hem de karayolu ulaşımını sağlayabilen dünyanın en uzun asma köprüsü Hong Kong`da bulunuyor. Yüksekliği 206 metre olan Tsing Ma Köprüsü 1377 metre uzunluğunda. 41 metre genişliği olan köprü, üç şeridi gidiş, üç şeridi geliş olmak üzere 6 şeritli yoluyla araç trafiğine açık. Köprünün alt kısmında ise demiryolu hattı bulunuyor. 1997 yılında yapılan köprü 57 ayda bitirildi ve 7.14 milyar dolara mal oldu.

YENİ OTOYOLLAR YAPILACAK: Güzergah sır gibi saklanıyor ama 3`üncü köprünün Sarıyer-Beykoz hattından geçeceği en yaygın söylentiler arasında. Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, 3`üncü köprünün bağlanacağı yeni otoyollar inşa edileceğini de açıkladı. Buna göre İstanbul sınırları içinde 2x4 şeritlik, İstanbul dışında Gebze-Adapazarı ve Hadımköy-Kınalı arasında ise 2x3 şeritlik otoyollar yapılacak