Harç Zamları Meclis Gündemine Taşındı

YÖK`ün üniversite harçlarına yaptığı zamlar Meclis gündemine de taşındı.

CHP Bartın Milletvekili Rıza Yalçınkaya, Başbakan Erdoğan`ın yanıtlaması istemiyle soru önergesi verdi.

Yalçınkaya, Meclis Başkanlığı`na sunduğu önergede Başbakan`a, Yüksek Öğretim Kurulu`nun üniversite harçlarının arttırılması yönündeki kararının uygulanıp uygulanmayacağını, hükümetin önerilen artışları uygun bulup bulmadığını ve karara ilişkin YÖK`ün gerekçelerini sordu.

Karar, eğitim dünyasında da tepkiye neden oldu.

Üniversite harçlarına yapılan yüzde 8 zammı `insafsız` olarak niteleyen Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk, bir yanda parasız eğitim denilirken, diğer yandan öğrencilerden yüklü meblağlarda harç parası alınmasının çelişkili olduğunu belirtti.

Dar gelirli bir öğrenci ailesinin bu masrafı maaşı ile karşılamasının mümkün olmadığını söyleyen Koncuk, öğrencileri ve ailelerini çıkmaza sürükleyecek zam teklifinin geri çekilmesini istedi.

Eleştirilere yanıt ise, önerinin sahibi YÖK`ten geldi.

Örgün öğretim programlarının harçlarına yapılan yüzde 8`lik zammın enflasyon dikkate alınarak yapıldığını öne süren YÖK Başkanı Prof. Dr. Yusuf Ziya Özcan, ikinci öğretim ücretlerini ise üniversitelerden gelen talepler doğrultusunda onayladıklarını söyledi.